Збагачуємо мовлення гдз 3 клас українська мова Іщенко 2020


ГДЗ для вправ, що відносяться до теми "Збагачуємо мовлення" з української мови автора Іщенко на сторінках 12-13:


 2. Прочитайте речення. Доповніть їх доречними дієсловами з плаката. Який словник – орфографічний чи тлумачний – стане вам у пригоді?
1. Дівчатка, що ви ... , як горобці? 2. Припиніть ... ! Уже урок почався. 3. Я нічого не чую – ти щось ... собі під ніс. 4. Я зрозуміло ...? 5. Моя мама вільно ... українською, російською, англійською і німецькою мовами. 6. Тато тобі вже цілу годину ... . 7. Треба працювати, а не язиком ... . 8. Плакат ... громадян прийти на вибори. 9. Говорили, ... – сіли та й заплакали.
• Поясніть, як ви розумієте останнє речення.
• Спишіть речення 1 і 5.


• 1. Дівчатка, що ви цвірінькаєте, як горобці?
5. Моя мама вільно розмовляє українською, російською, англійською і німецькою мовами.



✅ 3. Доберіть антоніми (слова з протилежним значенням) до поданих слів. Запишіть слова парами. У дужках зазначте, яка це частина мови (ім., прикм., дієсл.).
Говорити, працьовитий, плакали, початок, тихий, почати.


Говорити – мовчати (дієсл.).
Працьовитий – ледачий (прикм.).
Плакали – сміялися (дієсл.).
Початок – кінець (ім.).
Тихий – голосний (прикм.).
Почати – завершити (дієсл.).



✅ 4. Прочитайте слова. Як змінюється значення зі зміною наголосу?
Плакати – плакати, заплачу – заплачу.
? Складіть речення з цими словами, щоб вони мали різне значення.


Від радості мама почала плакати. До дня незалежності ми намалювали три великі плакати. Коли впаду, я не заплачу. Я заплачу сьогодні за твій обід.



✅ 7. Спишіть перші п'ять рядків вірша. Поставте наголос у всіх словах. Підкресліть антоніми.


В ко́жній мо́ві, в ко́жнім сло́ві –
Ро́здум, ра́дість чи журба́.
Мо́ву хви́лі зна́є рі́чка,
Мо́ву рі́чки зна́є бе́рег,
Мо́ву бе́рега – верба́.