урок 47 гдз 2 клас математика Гісь Філяк 2019



1. 14 - ? = 10

 

14 - 4 = 10
14 - 5 = 14 - (4 + 1) = 14 - 4 - 1 = 10 - 1 = 9
14 - 6 = 14 - (4 + 2) = 14 - 4 - 2 = 10 - 2 = 8
14 - 7 = 14 - (4 + 3) = 14 - 4 - 3 = 10 - 3 = 7
14 - 8 = 14 - (4 + 4) = 14 - 4 - 4 = 10 - 4 = 6

 

 

2. Обчисли за зразком.

 

14 - 5 = 14 - (4 + 1) = 14 - 4 - 1 = 10 - 1 = 9
14 - 6 = 14 - (4 + 2) = 14 - 4 - 2 = 10 - 2 = 8
14 - 7 = 14 - (4 + 3) = 14 - 4 - 3 = 10 - 3 = 7
14 - 8 = 14 - (4 + 4) = 14 - 4 - 4 = 10 - 4 = 6
14 - 9 = 14 - (4 + 5) = 14 - 4 - 5 = 10 - 5 = 5

 

 

3. Уранці Олег та Іринка роблять гімнастику.
1) Олег зробив 14 присідань, а Іринка - на 9 присідань менше. Скільки присідань зробили діти разом?
• На скільки стрибків більше зробив Олег на правій нозі, ніж на лівій?
• На скільки стрибків менше зробила Іринка на правій нозі, ніж на лівій?
• На скільки менше стрибків на лівій нозі зробив Олег, ніж Іринка?
• На скільки більше стрибків на правій нозі зробив Олег, ніж Іринка?

 

1) Олег - 14 прис.
Іринка - ?, на 9 прис. менше
Всього - ? прис.
• 1) 14 - 9 = 5 (прис.) - зробила Іринка
2) 14 + 5 = 19 (прис.)
Відповідь: разом діти зробили 19 присідань
2) 7 + 12 = 19 (стриб.) - усього зробив Олег
11 + 8 = 19 (стриб.) - усього зробила Іринка
• На скільки стрибків більше зробив Олег на правій нозі, ніж на лівій?
12 - 7 = 5 (стриб.)
• На скільки стрибків менше зробила Іринка на правій нозі, ніж на лівій?
11 - 8 = 3 (стриб.)
• На скільки менше стрибків на лівій нозі зробив Олег, ніж Іринка?
11 - 7 = 4 (стриб.)
• На скільки більше стрибків на правій нозі зробив Олег, ніж Іринка?
12 - 8 = 4 (стриб.)

 

 

4. Пригадай назви компонентів дій + і -. Який компонент невідомий у кожній рівності? Знайди його.
□ + 4 = 11  □ - 5 = 9  14 - □ = 6
8 + □ = 12  □ - 7 = 7  13 - □ = 4

 

✅ □ + 4 = 11
Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок
11 - 4 = 7, 7 + 4 = 11
✅ 8 + □ = 12
Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок
12 - 8 = 4, 8 + 4 = 12
✅ □ - 5 = 9
Щоб знайти зменшуване, треба до різниці додати від’ємник
9 + 5 = 14, 14 - 5 = 9
✅ □ - 7 = 7
Щоб знайти зменшуване, треба до різниці додати від’ємник
7 + 7 = 14, 14 - 7 = 7
✅ 14 - □ = 6
Щоб знайти від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю
14 - 6 = 8, 14 - 8 = 6
✅ 13 - □ = 4
Щоб знайти від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю
13 - 4 = 9, 13 - 9 = 4

 

 

5. Обчисли ланцюжки виразів.
1) 9 + 2 = □ - 3 = □ + 4 = □ - 5 = □ + 6 = □ - 7 = 6
2) 14 - 6 = □ + 71 = □ - 43 = □ + 22 = □ - 18 = 40

 

9 + 2 = 11 - 3 = 8 + 4 = 12 - 5 = 7 + 6 = 13 - 7 = 6
14 - 6 = 8 + 71 = 79 - 43 = 36 + 22 = 58 - 18 = 40

 

 

6. Розумійко та Вивчайко грали в кеглі. Розумійко збив одразу б кеглів. Вивчайко - спочатку 3, а потім ще 5 кеглів. Скільки кеглів збили Розумійко і Вивчайко разом?

 

Розумійко - 6 кег.
Вивчайко - 3 кег. і 5 кег.
Всього - ? кег.
1) 3 + 5 = 8 (кег.) - всього збив Вивчайко
2) 6 + 8 = 14 (кег.)
Відповідь: разом Розуміймо і Вивчайко збили 14 кеглів.

 

 

7. На подвір'ї гралося 14 дітей. Хлопчиків було більше, ніж дівчаток, але менше ніж 10. Скільки могло бути хлопчиків і скільки дівчаток? Знайди 2 варіанти відповідей.

 

Міркуємо так:
Хлопчиків було менше, ніж 10
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Хлопчиків було більше, ніж дівчаток, тобто 8 або 9
14 - 9 = 5 (дівчаток)
14 - 8 = 6 (дівчаток)
Відповідь: могло бути 9 хлопчиків і 5 дівчаток, 8 хлопчиків і 6 дівчаток

 

 

8. Склади рівності за схемами.
□ + □ - □ = 5, □ - □ - □ = 2, □ - □ + □ = 4

 

5 + 5 - 5 = 10 - 5 = 5
6 - 2 - 2 = 2
10 - 8 + 2 = 4

реклама