Урок 12. Речення і текст
Автори: Олена Іщенко, Андрій Іщенко, Світлана Логачевська.
Сторінка 27.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←
Завдання 1. Речення чи словосполучення?
Що із записаного є реченням? Поясніть свою думку.
Розв'язання
Реченнями є: «Мої штанці він проковтнув!» та «Де мій зошит для нот?». Вони виражають закінчену думку. «Мої штанці» та «Мій для нот» — це лише словосполучення, а не речення.
Завдання 2. Складання речень
Складіть речення зі слів. Визначте тип речень (розповідне, питальне, спонукальне).
Дуже, нас, звір, у, завівся, дивний.
Мій, підвіся, блокнот, де?
На, штанці, повісь, стілець.
Розв'язання
Дуже дивний звір завівся у нас. (Розповідне)
Мій блокнот, де? (Питальне)
На, повісь, штанці, стілець. (Спонукальне)
Завдання 3. Аналіз тексту
Що із записаного є текстом? До чого можна дібрати заголовок? Який?
Розв'язання
Текстом є ліва колонка, оскільки речення в ній пов'язані за змістом. До цього тексту можна дібрати заголовок, наприклад, «Прибирання в суботу» або «Любимо чистоту».
Правило: У тексті речення зв'язані між собою за змістом. До тексту можна дібрати заголовок.
Завдання 4. Тексти та заголовки
Прочитайте тексти. Доберіть заголовки з рамок.
Розв'язання
Невдалий похід
Учні 2-Б класу пішли в похід до лісу. Вони хотіли назбирати каштанів і жолудів. Раптом почався дощ. Треба було повертатися до школи.
Вдалий похід
Учні 2-А класу пішли в ліс. Вони збирали осінні листочки. Потім грали в м’яча. Після того з’їли бутерброди. Усім сподобалося в поході.