Урок 19. Звуки і букви
Автори: Олена Іщенко, Андрій Іщенко, Світлана Логачевська.
Сторінки 38-39.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←
Завдання 1. Пора року
Про яку пору року йдеться у віршах? Чому ви так думаєте?
Розв'язання
У всіх віршах йдеться про осінь. Про це свідчать такі слова та образи: птахи відлітають у теплі краї («шпаки і шпаченята», «дзвінкі журавлі»), дощик, пожовкле листя, коротші дні, згадка про зиму, що наближається.
Завдання 4. Явища природи як живі істоти
У яких віршах про явища природи розповідається як про живі істоти? Наведіть приклади.
Розв'язання
Про явища природи як про живі істоти розповідається у віршах «Неслухняний дощик» та у вірші Віктора Терена.
Приклади:
«Казала мама-Дощиха малому Дощу-синочку» (дощ має маму і є сином).
«Неслухняна дитина і сліду вже не лишила» (дощик — неслухняна дитина).
«Вітер з пожовклим листком грається в котика-мишки» (вітер грається, як жива істота).
Завдання 5. Порівняння рядків
Порівняйте два перших і два останніх рядки вірша «Шпаки і шпаченята». Про які зміни в природі вони розповідають?
Розв'язання
Перші два рядки: «Сидять шпаки і шпаченята, / І дощик цяпає на них». Вони описують звичайний осінній дощ.
Останні два рядки: «Сидять шпаки і шпаченята, / А дощик робиться дощем». Вони розповідають про зміну в природі: дощ посилюється, стає холоднішим, що є ознакою наближення холодів і зими.