Урок 42. Дзвінкі та глухі приголосні звуки
Автори: Олена Іщенко, Андрій Іщенко, Світлана Логачевська.
Сторінки 80-81.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←
Завдання 3. Вставляємо букви
Які букви пропущені? Вони позначають парні дзвінкі і глухі звуки.
Розв'язання
Наша гуска — боягузка.
Тато гриб знайшов у полі. Грип я підхопила в школі.
На городі тягнуть ріпку. У ставку зловили рибку.
Завітала в гості злива, Бо смачна у мене слива.
На лугу пасеться кізка. А у Галі довга кіска.
Завдання 4. Утворення пар слів
Утворіть пари за зразком.
Розв'язання
А. Зуби – зуб. Голуби – голуб. Герби – герб. Гаражі – гараж. Плоди – плід. Сади – сад. Береги – берег.
Б. Ліжечко – ліжко. Книжечка – книжка. Ніженька – ніжка. Пиріжечки – пиріжок. Казочка – казка. Дубочок – дубок.
Пояснення: Щоб перевірити написання сумнівного приголосного в кінці або в середині слова, треба змінити слово так, щоб після цього приголосного стояв голосний. Наприклад: гриб — гриби, ліжко — ліжечко.
Завдання 6. Виправлення помилок
Учень надрукував забавлянку Наталі Забіли. Програма підкреслила деякі слова червоною хвилястою лінією. Чому? Виправте помилки.
Розв'язання
Програма підкреслила слова, бо в них є помилки у написанні парних дзвінких/глухих приголосних.
Виправлений текст
Ладки, ладоньки, ладусі,
Ой, ладусі, ладки.
Де були ви?
– У бабусі!
– Що їли?
– Оладки.
– З чим оладки?
– Із медком та солодким молочком.
Завдання 8. Загадки
Спишіть, вставляючи пропущені букви. Відгадайте загадки.
Розв'язання
Стоїть півень на грібцях у червоних чобітцях. (Мак)
Удень з ногами, а вночі без ніг. (Чоботи)
Без рук, без ніг на пліт виліз. (Гарбуз)