§ 1 звуко-буквений склад слова вправи (1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11) | гдз 2 клас українська мова Вашуленко Дубовик 2019
Список вправ:
[ш], [о], [л], [а], [к] - школа, лак, лоша;
[о], [р], [у], [к] - укор, рук;
[к], [о], [дз], [и], [в], [н] - вони, дзвони, дзвоник.
Прочитайте уривок із вірша Лариси Зоріної. Поясніть, що означає виділене сполучення слів.
Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок,
нас закликає до навчання.
Ми поспішаєм на урок,
бо ми йдемо у світ пізнання.
Складіть і запишіть речення про шкільний дзвінок.
Веселий шкільний дзвоник оголосив нам про початок літніх канікул.
Знайдіть у вірші ці слова.
4 звуки 5 звуків 6 звуків
учень щастя країна
уроки свято радість
ім'я мрія дзвоник
Прочитай вірш Дмитра Павличка. Поясни, із чим поет порівнює школу. А з ким - дітей?
Наче вулик, наша школа.
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
та - лиш дзвоник задзвенить -
стане тихо, ніби в квіти
поховались бджоли вмить.
Запиши виділені слова. Послідовно назви звуки і букви в них.
Поет порівнює школу з бджолиним вуликом, а учнів із маленькими бджілками.
Діти - [=0'|-0], бджоли [--0'|-0].
Запишіть пораду Юрія Федьковича.
Учіться, любі дітки,
думайте, читайте!
Як та бджілка меду з квітки,
розуму збирайте.
У яких словах звуків менше, ніж букв? Поясніть свою думку.
У словах: учіться, бджілка звуків менше ніж букв.
Зимою - я сіра та маленька, хвостик довгий і тоненький.
З ш знайдеш мене між хвої в лапках білочки рудої.
Відповідь: Шишка.
Рік пішов гуляти в сад,
не дійшов, бо повз назад.
Соловей затьохкав швидко,
як побачив гарну клітку.
Лисичка знає назубок
смачненьку казку «Колосок».
Запиши слова за зразком:
рік - рак; клітку - квітку; «Колосок» - «Колобок».
Коса - косар. Рука, перо, їжа, кран
Рука - рукав, перо - перон, їжа – їжак, кран – краник.
Казкар - казка. Робота, страва, спорт, комар
Робота – робітник, страва – стравний, спорт - спортивний, комар - комариний.
Автор - токар. Актор, ракета, лісок, шарф, масло, сосна, атлас.
Довідка
Салат, карета, токар, сокіл, фарш, насос, смола.
Актор - токар, ракета - карета, лісок - сокіл, шарф - фарш, масло - смола , сосна - насос, атлас - салат.
Доберіть до слів риму за малюнками.
Рима - співзвуччя закінчень слів у віршованих рядках: урок - дзвінок, на полі - тополі.
Роса - коса, квасолька - парасолька, діти - квіти, веселі - каруселі .
Складіть і запишіть речення або віршик зі словами діти, квіти.
Діти посадили навесні квіти біля будинку.