Спосіб округлення числа при додаванні і відніманні гдз 3 клас математика Логачевська 2020

 

ГДЗ на тему "Спосіб округлення числа при додаванні і відніманні" з математики автора Логачевська, що знаходиться в підручнику на сторінках 15-16:


1. Доповни до круглого числа.
36 + ? = 40  27 + ? = 30  58 + ? = 60  49 + ? = 50
26 + ? = 30  67 + ? = 70  48 + ? = 50  89 + ? = 90


36 + 4 = 40
26 + 4 = 30
27 + 3 = 30
67 + 3 = 70
58 + 2 = 60
48 + 2 = 50
49 + 1 = 50
89 + 1 = 90


 2. Поясни обчислення способом округлення числа.


        +3
35 + 1|7 = (35 + 20) - 3 = 55 - 3 = 52
        +3
35 - 1|7 = (35 - 20) + 3 = 15 + 3 = 18


 3. Продовжуй обчислювати значення виразів за підказками.


        +2
24 + 1|8 = (24 + 20) - 2 = 44 - 2 = 42
        +2
24 - 1|8 = (24 - 20) + 2 = 4 + 2 = 6
        +3
56 + 2|7 = (56 + 30) - 3 = 86 - 3 = 83
        +3
56 - 2|7 = (56 - 30) + 3 = 26 + 3 = 29
        +1
42 + 2|9 = (42 + 30) - 1 = 72 - 1 = 71
        +1
42 - 2|9 = (42 - 30) + 1 = 12 + 1 = 13


 4. Попрацюй за варіантами.


        +1
34 + 2|9 = (34 + 30) - 1 = 64 - 1 = 63
        +2
45 + 1|8 = (45 + 20) - 2 = 65 - 2 = 63
        +1
84 - 2|9 = (84 - 30) + 1 = 54 + 1 = 55
        +2
45 - 1|8 = (45 - 20) + 2 = 25 + 2 = 27
26 + 39 = 65
57 + 39 = 96
32 - 17 = 15
62 - 39 = 23
        +2
36 + 3|8 = (36 + 40) - 2 = 76 - 2 = 74
        +3
53 - 2|7 = (53 - 30) + 3 = 23 + 3 = 26
         +1
46 + 3|9 = (46 + 40) - 1 = 86 - 1 = 85
         +2
26 + 2|8 = (26 + 30) - 2 = 56 - 2 = 54
        +1
72 - 3|9 = (72 - 40) + 1 = 32 + 1 = 33
        +2
84 - 3|8 = (84 - 40) + 2 = 44 + 2 = 46


 5. Склади і запиши по два вирази з кожної пари чисел. Обчисли.


46 + 29 = 75
46 - 29 = 17
54 + 38 = 92
54 - 38 = 16
42 + 39 = 81
42 - 39 = 3
65 + 19 = 84
65 - 19 = 45
63 + 28 = 91
63 - 28 = 35


 6. Розв'яжи задачі. Порівняй розв'язання за допомогою виразів. Які слова в умові задачі змінюють вибір дії?
A. У тролейбусі було 23 пасажири. На першій зупинці зайшло 4 пасажири, на другій - 5. Скільки пасажирів стало у тролейбусі?
Б. У тролейбусі було 23 пасажири. На першій зупинці вийшло 4 пасажири, а на другій - зайшло 5 пасажирів. Скільки пасажирів стало у тролейбусі?
B. У тролейбусі було 23 пасажири. На першій зупинці вийшло 4 пасажири, а на другій - 5 пасажирів. Скільки пасажирів залишилось у тролейбусі?

А.
Було - 23 пас.
Зайшло - 4 пас. і 5 пас.
Стало - ? пас.
1) 4 + 5 = 9 (пас.) - зайшло
2) 23 + 9 = 32 (пас.)
Відповідь: стало 32 пасажира

Б.
Було - 23 пас.
Вийло - 4 пас.
Зайшло - 5 пас.
Стало - ? пас.
1) 23 - 4 = 19 (пас.) - залишилося після першої зупинки
2) 19 + 5 = 24 (пас.)
Відповідь: стало 24 пасажира

В.
Було - 23 пас.
Вийшло - 4 пас. і 5 пас.
Залишилося - ? пас.
1) 4 + 5 = 9 (пас.) - вийшло
2) 23 - 9 = 14 (пас.)
Відповідь: залишилося 14 пасажирів

Вибір дії у задачі змінювався від того, заходили чи виходили пасажири з тролейбуса.


 7. Порівняй числа. Чи легко це було зробити?
46 ? 64, 72 ? 27, 91 ? 19, 35 ? 53


46 < 64
72 > 27
91 > 19
35 < 53


 8. Змоделюй ситуацію «У їдальні». Вибери по одній страві з кожної групи й обчисли вартість свого обіду (застосуй спосіб округлення).

• А. За коробку зефіру заплатили 46 грн, а за пакет мармеладу - на 19 грн менше. Яка вартість покупки?
Б. Обчисли, застосовуючи спосіб округлення чисел.
27 + 39, 64 - 48, 42 + 39, 52 - 27


        +3
16 + 2|7 = (16 + 30) - 3 + 11 = 46 - 3 + 11 = 54

А.
Зефір - 46 грн
Мармелад - ?, а 19 грн менше, ніж зефір
Заплатили - ? грн
1) 46 - 19 = 27 (грн) - коштує мармелад
2) 46 + 27 = 73 (грн)
Відповідь: за покупку заплатили 73 грн

Б.
        +1
27 + 3|9 = (27 + 40) - 1 = 67 - 1 = 66
        +2
64 - 4|8 = (64 - 50) + 2 = 14 + 2 = 16
        +1
42 + 3|9 = (42 + 40) - 1 = 82 - 1 = 81
        +3
52 - 2|7 = (52 - 30) + 3 = 22 + 3 = 25