Достіджуємо задачі на знаходження різниці гдз 3 клас математика Скворцова Онопрієнко 2020

 

ГДЗ на вправи з математики авторів Скворцова Онопрієнко, що знаходяться в підручнику на сторінках 16-17


1. Виконай арифметичні дії.
8 • 1 • 5 : 10 : 2 • 9 : 6 • 8 • 4 • 1 = ?
62 - 38 + 27 - 44 + 65 - 27 + 39 = ?


8 • 1 • 5 : 10 : 2 • 9 : 6 • 8 • 4 • 1 = 6
62 - 38 + 27 - 44 + 65 - 27 + 39 = 84



☑ 2. Добери опорну схему простої задачі на знаходження різниці; на знаходження суми. Склади задачі про горіхи: із числами 5 і 6 - задачу на знаходження суми; із числами 12 і 11 - задачу на знаходження різниці.
Поєднай дві одержані прості задачі в одну складену задачу на знаходження різниці за опорною схемою 1.
Склади задачу за опорною схемою 2.
Зістав одержані складені задачі. Що в них спільне? Що відмінне? Як ця відмінність вплине на розв'язання задач? Склади план розв'язування кожної задачі.


а) І - 5 гор.
ІІ - 6 гор.
Всього - ? гор.
6 + 5 = 11 (гор.)
Відповідь: всього 11 горіхів
а) - на знаходження суми.
б) - на знаходження різниці.
б) Було - 12 гор.
З'їли - 11 гор.
Залишилося - ? гор.
12 - 11 = 1 (гор.)
Відповідь: залишився 1 горіх
1) Було 12 горіхів. Перша білочка з'їла 5 горіхів, а друга - 6 горіхів. Скільки горіхів залишилось?
2) У двох білочок було по 6 горіхів. 11 горіхів вони з'їли. Скільки горіхів у них залишилося?
В обох задачах необхідно знайти остачу, це складені задачі, вони про білочок і горіхи - це спільне.
Відмінне: у першій задачі відомо скільки було, а в другій - скільки з'їли. Різними будуть дії при розв'язанні.
Плани до задачі 1.
1.1 Скільки горіхів з'їли дві білочки разом?
1.2 Скільки залишилося горіхів?
2.1 Скільки залишилося горіхів після того, як перша білочка з'їла?
2.2 Скільки залишилося горіхів після другої білочки?
План до задачі 2.
1. Скільки горіхів було у білочок разом?
2. Скільки залишилося горіхів?



☑ 3. Добери короткий запис до задачі. Поясни розв'язання задачі за схемою аналізу або схемою синтезу.
Тітонька Галина налила 15 л яблучного соку в трилітрові банки. Скільки банок соку залишилося в тітоньки після того, як вона віддала племінникам 3 банки?


Було банок - ?, 15 л вміщується по 3 л
Віддала банок - 3 б.
Залишилося банок - ?
Аналіз від запитання
1) 15 : 3 = 5 (б.) - було банок
2) 5 - 3 = 2 (б.) - залишилося
Відповідь: залишилося 2 банки



☑ 4. Поясни розв'язання. Що в міркуваннях спільне? відмінне?


54 + 28 = (56 + 4) + 22 = 82
         /\
      6+22
28 розклали на два зручних доданки 6 і 22, 54 + 6 = 60 і додати 22, довірює 82.
54 + 28 = (54 + 20) + 8 = 82
         /\
       20 8
28 розклали на два розрядні доданки 20 і 8, 54 додати 20 = 74 + 8 = 82
54 + 28 = (50 + 20) + (4 + 8) = 82
 /\      /\
50+4 20+8
54 розклали на розрядні доданки 50 і 4, 28 розклали на 20 і 8, 50 + 20 і 4 + 8 = 82
54 - 28 = (54 - 24) - 4 = 26
        /\
     24 4
28 розклали на два зручні доданки 24 і 4, 54 - 24 = 30 - 4 = 26.
54 - 28 = (54 - 20) - 8 = 26
        /\
     20+8
28 розклали на розрядні доданки 20 і 8, 54 - 20 = 34 - 8 = 26.
54 - 28 = (40 - 20) + (14 - 8) = 26
 /\     /\
40+14 20+8
54 розклали на розрядні доданки 40 і 14, 28 на 20 + 8, 40 відняти 20 додати 14 - 8, дорівнює 26.
Спільним в міркуваннях є те, що в усіх прикладах числа позкладаються на два числа, але в перших прикладах це зручні доданки, в других прикладах = розкладають на розрядні доданки, в третьому рядку - розклали обидва числа на розрядні доданки.



☑ 5. Знайди значення виразів зручним для тебе способом.
73 - 23, 88 - 68, 51 - 33, 44 - 16


73 - 23 = (73 - 3) - 20 = 70 - 20 = 50
        /\
      3 20
88 - 68 = (88 - 8) - 60 = 80 - 60 = 20
        /\
      8 60
51 - 33 = (51 - 30) - 3 = 21 - 3 = 18
        /\
      30 3
44 - 16 = (44 - 10) - 6 = 34 - 6 = 28
        /\
     10 6