Запам'ятовуємо правопис слів із ненаголошеними [е], [и] гдз 3 клас українська мова Іщенко 2020 | сторінка 74-75
ГДЗ для вправ, що відносяться до теми "Запам'ятовуємо правопис слів із ненаголошеними [е], [и]" з української мови автора Іщенко на сторінках 74-75:
✅ 1. Усно змініть подані слова так, щоб відбулося чергування приголосних звуків у корені. Зверніть увагу на виділені літери.
Страх, пацюк, небезпека, тривога, урок, психіка.
Страх – страшно,
пацюк – пацючий,
небезпека – небезпечний,
тривога – тривозі,
урок – урочний,
психіка – психічний.
✅ 2. Яка буква пропущена в поданих словах? Поясніть, як ви міркували.
С..рдечний, д..рева, гр..чаний, в..ликий, л..сток, кр..жаний.
Сердечний (се́рце),
дерева (де́рево),
гречаний (гречка),
великий (ве́лич),
листок (лист),
крижаний (кри́га).
✅ 3. Спишіть слова. Поставте наголос. Підкресліть букви, що позначають ненаголошені [e], [и]. Чи можна до цих слів дібрати перевірні?
Інтернет, адреналін, психолог, презентувати, результат.
• Поясніть значення слів. У разі потреби зверніться до тексту на с. 72-73.
Інтерне́т, адреналі́н, психо́лог, презентува́ти, результа́т.
✅ 4. Прочитайте правило і вірш. Що в них спільного?
• Випишіть із правила та вірша слова, правопис яких потрібно запам'ятати. Поставте наголос, підкресліть букви, що позначають ненаголошені [е], [и].
• Значення незнайомих слів з'ясуйте в тлумачному словнику.
Дире́́ктор, океа́н, керува́ти, леге́нда, чека́ти, лева́да, леміш.
✅ 5. Прочитайте. На які дві групи можна поділити слова? Запам'ятайте правопис слів. Напишіть диктант у парі.
Ведмідь, пшениця, верблюд, цибуля, заєць, абрикос, апельсин.
Ведмідь, пшениця, верблюд, цибуля, заєць, абрикос, апельсин.
✅ 6. Складіть кросворд Із відгаданими словами.
1. Сік, який виділяють квіткові рослини.
2. Печений виріб із тіста з начинкою.
3. Прохід у середині будинку, який з'єднує окремі його кімнати, квартири.
4. Частина одягу для дрібних речей, грошей.
✅ 7. Запишіть слова за алфавітом, залишаючи місце, щоб вставити букву. Перевірте їх правопис за орфографічним словником і впишіть потрібну букву.
М..даль, к..рмо, к..шеня, к..лим, п..ріг, т..л..фон, кор..дор, б..нзин.
• Виберіть 5 слів і складіть з ними словосполучення.
Бензин, кермо, килим, коридор, кошеня, медаль, пиріг, телефон.
Великий килим;
світлий коридор;
маленьке кошеня;
золота медаль;
смачний пиріг.
✅ 8. По черзі давайте відповідь на запитання повними реченнями. Відповіді запишіть. У виділених словах підкресліть букви, що позначають ненаголошені [е], [и].
1. З чого готують вінегрет?
2. Як можна швидко купити квитки на поїзд чи в театр?
3. Чим вимірюють температуру?
4. За допомогою чого керують велосипедом?
1. Вінегрет готують із варених овочів: картоплі, буряка, капусти, моркви, огірки.
2. Швидко можна купити квитки на поїзд чи в театр через інтернет.
3. Вимірюють температуру термометром.
4. За допомогою руля керують велосипедом?
✅ 9. Спишіть словосполучення. Слова в дужках ставте в потрібну форму. Правопис слів перевіряйте за орфографічним словником.
(Золотий) м..даль, (високий) т..мп..ратура, (тривожний) повідомлення, (далекий) гор..зонт, (добрий) пов..дінка.
Золота медаль, висока температура, тривожне повідомлення, далекий горизонт, добра поведінка.
✅ 10. Складіть і запишіть словниковий диктант з 10 слів на тему «Слова з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом».
Абрикоса, бензин, бузина, кишеня, вінегрет, кермо, левада, метал, метелик, пенал.