Сторінки 71, 72. Навчаюся переносити слова з апострофом після префіксів

Підручник «Українська мова та читання» для 3 класу.
Автори: М. С. Вашуленко, О. М. Вашуленко.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←

Вправа 2

Спиши слова, поділяючи їх для переносу. Яке слово не ділимо на склади? Чому? Склади і запиши із цим словом речення.

  • Об'єм–ний
  • з'єд–на–ла
  • від'–їзд
  • під'–їзд
  • з'їв
  • роз'–єд–на–ти

Слово, що не ділимо на склади: з'їв.

Чому? Тому що це односкладове слово, яке складається з одного складу. Слова діляться для переносу лише тоді, коли мають два або більше складів.

Речення зі словом з'їв: Маленький котик швидко з'їв усю свою порцію.

Вправа 3

До поданих слів добери антоніми з апострофом після префіксів. Запиши слова парами, поділяючи їх для переносу. Поясни вживання апострофа. Склади і запиши речення з однією парою слів.

Пари слів з антонімами з апострофом:

  • з'єд–на–ти – ро–з'єд–на–ти
  • зни–кну–ти – з'я–ви–ти–ся (Примітка: в оригінальному розв'язанні було "об'явитися", що є калькою. Правильний відповідник - "з'явитися")
  • при–їж–джа–ти – від'–їж–джа–ти

Пояснення вживання апострофа: Апостроф після префіксів пишеться, коли префікс закінчується на твердий приголосний, а корінь слова починається з літер я, ю, є, ї, які позначають два звуки. Апостроф вказує на роздільну вимову приголосного префікса та голосного кореня.

Речення з однією парою слів: Важливо з'єднати всі частини конструктора, а потім можна буде їх роз'єднати.

Вправа 4

Випиши з тексту слова з апострофом, поділяючи їх для переносу. Познач у них префікс. Підкресли слова, які не мають префікса.

  • під'-їз-ду
  • під'-ї-ха-ти
  • від'-ї-ха-ти
  • об'-ї-ха-ти
  • по-вір'-ї, по-ві-р'я
  • з'я-ви-ли-ся
  • об'-єд-нав-ши, об'єд-на-вши

Вправа 5

Спиши речення. Слова з апострофом поділи для переносу.

  1. Сипле небо волохате на под-ві-р'я (або по-дві-р'я) сніг кудлатий.
  2. З'їж-джа-ти з гір в зимову пору Мар'-ян-ка любить і Тарас.
  3. Птахи в пошуках їжі злітаються до годівниць та об'-ї-да-ють (або об'ї-да-ють) ягоди на деревах.
  4. Дві вертлявенькі синички з'їли все із годівнички.
    (Примітка: слово «з'їли» не переноситься, оскільки не можна залишати в попередньому рядку одну літеру префікса.)

Відповіді на завдання з підручника 2020 року видання

Параграф 4 вправа 13

Умова:

Склади і запиши невеликий твір-есе на тему «Яким (якою) я мрію стати в майбутньому?». Пам'ятай про те, що в тексті мають бути твої розмірковування (думки).



Розв'язання:

Якою я мрію стати в майбутньому? Для когось це легке питання, а я однозначно на нього відповісти не можу.
Щодня я дорослішаю і маю свої плани на життя. Я мрію відмінно закінчити школу, вступити в хороший університет, отримати гідну освіту та роботу. Окрім цього, я прагну розвивати і свої людські якості. У майбутньому я хочу стати більш наполегливою та працьовитою. Позбавитись ліні - ось чого я прагну.Також я хочу стати сміливішою, менше турбуватись про неприємності та не боятися їх. Робота над собою - одна з найважчих. Проте, я впевнена, що в мене все вийде!
Я вважаю, що саме ці якості допомагають людині на шляху до успіху.
реклама
";