Сторінки 60, 61. Навчаюся визначати префікси у словах

Підручник «Українська мова та читання» для 3 класу.
Автори: М. С. Вашуленко, О. М. Вашуленко.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←

Вправа 2

Склади за схемою речення. Зверни увагу на виділені частини слів. Як вони змінюють зміст речень?

(схема, що показує утворення речень: Автор + [записав, написав, дописав, переписав] + казку.)

1. Складені речення:

  • Автор записав казку.
  • Автор написав казку.
  • Автор дописав казку.
  • Автор переписав казку.

2. Як префікси змінюють зміст: Префікси за-, на-, до-, пере- надають слову «писати» різних відтінків значення:

  • записав – означає дію фіксації інформації.
  • написав – вказує на створення готового твору.
  • дописав – означає завершення розпочатої дії.
  • переписав – вказує на повторне виконання дії.

3. Спільнокореневі слова з префіксами:

  • записав
  • написав
  • дописав
  • переписав

Вправа 3

Утвори за допомогою різних префіксів нові слова від слова читала. Запиши утворені словосполучення. Познач префікси.

1. Утворені словосполучення та значення префіксів:

  • прочитала казку (Значення префікса про-: вказує на дію, виконану від початку до кінця.)
  • дочитала казку (Значення префікса до-: вказує на завершення розпочатої дії.)
  • перечитала казку (Значення префікса пере-: вказує на повторення дії.)

2. Речення зі словосполученням:

На канікулах я з великим задоволенням перечитала свою улюблену казку про Попелюшку.

Вправа 5

До поданих слів добери за зразком антоніми. Познач корені і префікси.

Зразок: Схід – захід.

  • занісвиніс
  • забігвибіг
  • закрила – відкрила
  • виїхала – в'їхала
  • вилізти – залізти
  • приїхати – виїхати

Речення з парою слів:

  • Ми ледве встигли приїхати на вокзал до відправлення поїзда.
  • Нам довелося виїхати з міста на світанку, щоб уникнути заторів.

Вправа 6

Випиши з орфографічного словника по п'ять слів із префіксами при-, пере-, за-, на-.

  • при-: принести, пришити, приїзд, приміський, привітати.
  • пере-: переписати, перебігти, переказ, переліт, перейти.
  • за-: закрити, заспівати, запис, зайти, загадка.
  • на-: написати, намалювати, налити, наказ, набігти.

Відповіді на завдання з підручника 2020 року видання

Параграф 4 вправа 7

Умова:

Прочитай текст, визнач його тему.
Коза
Йде коза вулицею, додому поспішає. Удома її господиня нагодує і напоїть. Але якщо господиня забариться, коза й сама щось поцупить. У сінях віник поскубе, на кухні хлібчик ухопить, у городі розсаду поїсть, у садку кори з яблуні здере (Євген Чарушин).
Про що можна дізнатись із заголовка?
• Яка із запропонованих кінцівок найбільше відповідає цьому тексту? Чому?



Розв'язання:

Тема тексту - це його зміст, те, про що (або про кого) в ньому йдеться. В цьому тексті говориться про козу.
Коза
Йде коза вулицею, додому поспішає. Удома її господиня нагодує і напоїть. Але якщо господиня забариться, коза й сама щось поцупить. У сінях віник поскубе, на кухні хлібчик ухопить, у городі розсаду поїсть, у садку кори з яблуні здере. От яка бешкетниця!
реклама
";