Сторінки 60, 61. Навчаюся визначати префікси у словах
Автори: М. С. Вашуленко, О. М. Вашуленко.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←
Вправа 2
Склади за схемою речення. Зверни увагу на виділені частини слів. Як вони змінюють зміст речень?
(схема, що показує утворення речень: Автор + [записав, написав, дописав, переписав] + казку.)
1. Складені речення:
- Автор записав казку.
- Автор написав казку.
- Автор дописав казку.
- Автор переписав казку.
2. Як префікси змінюють зміст: Префікси за-, на-, до-, пере- надають слову «писати» різних відтінків значення:
- записав – означає дію фіксації інформації.
- написав – вказує на створення готового твору.
- дописав – означає завершення розпочатої дії.
- переписав – вказує на повторне виконання дії.
3. Спільнокореневі слова з префіксами:
- записав
- написав
- дописав
- переписав
Вправа 3
Утвори за допомогою різних префіксів нові слова від слова читала. Запиши утворені словосполучення. Познач префікси.
1. Утворені словосполучення та значення префіксів:
- прочитала казку (Значення префікса про-: вказує на дію, виконану від початку до кінця.)
- дочитала казку (Значення префікса до-: вказує на завершення розпочатої дії.)
- перечитала казку (Значення префікса пере-: вказує на повторення дії.)
2. Речення зі словосполученням:
На канікулах я з великим задоволенням перечитала свою улюблену казку про Попелюшку.
Вправа 5
До поданих слів добери за зразком антоніми. Познач корені і префікси.
Зразок: Схід – захід.
- заніс – виніс
- забіг – вибіг
- закрила – відкрила
- виїхала – в'їхала
- вилізти – залізти
- приїхати – виїхати
Речення з парою слів:
- Ми ледве встигли приїхати на вокзал до відправлення поїзда.
- Нам довелося виїхати з міста на світанку, щоб уникнути заторів.
Вправа 6
Випиши з орфографічного словника по п'ять слів із префіксами при-, пере-, за-, на-.
- при-: принести, пришити, приїзд, приміський, привітати.
- пере-: переписати, перебігти, переказ, переліт, перейти.
- за-: закрити, заспівати, запис, зайти, загадка.
- на-: написати, намалювати, налити, наказ, набігти.
Відповіді на завдання з підручника 2020 року видання
Параграф 4 вправа 7
Прочитай текст, визнач його тему.
Коза
Йде коза вулицею, додому поспішає. Удома її господиня нагодує і напоїть. Але якщо господиня забариться, коза й сама щось поцупить. У сінях віник поскубе, на кухні хлібчик ухопить, у городі розсаду поїсть, у садку кори з яблуні здере (Євген Чарушин).
Про що можна дізнатись із заголовка?
• Яка із запропонованих кінцівок найбільше відповідає цьому тексту? Чому?
Розв'язання:
Тема тексту - це його зміст, те, про що (або про кого) в ньому йдеться. В цьому тексті говориться про козу.
Коза
Йде коза вулицею, додому поспішає. Удома її господиня нагодує і напоїть. Але якщо господиня забариться, коза й сама щось поцупить. У сінях віник поскубе, на кухні хлібчик ухопить, у городі розсаду поїсть, у садку кори з яблуні здере. От яка бешкетниця!