Десяткова система числення. Утворення розрядних одиниць гдз 4 клас математика Логачевська 2021 | сторінки 23-26

 

ГДЗ на тему "Десяткова система числення. Утворення розрядних одиниць" з математики автора Логачевська, що знаходиться в підручнику на сторінках 23-26:


1. Поясніть, які розрядні одиниці позначає виділена цифра в кожному числі:
1) 564, 357, 925;
2) 824, 386, 708;
3) 763, 478, 107.


1) 564 – у розряді сотень цього числа 5 сот.;
357 – у розряді десятків цього числа 5 дес.;
925 – у розряді одиниць цього числа 5 од.
2) 824 – 8 сот.;
386 – 8 дес.;
708 – 8 од.;
3) 763 – 7 сот.;
478 – 7 дес.;
107 – 7 од.


2. Випишіть числа, які містять у одному зі своїх розрядів цифру 5. Укажіть, який розряд вона позначає.


105 – 5 од.;
950 – 5 дес.;
510 – 5 сот.


 3. Упорядкуйте ряд чисел від найменшого до найбільшого.
76, 420, 10, 29, 764, 7, 920, 84, 17.


7, 10, 17, 29, 76, 84, 420, 764, 920.


 4. За зразком поставте на інше місце цифри 7 або 3 в поданих числах. Назвіть розряд, який тепер позначають ці цифри.
975 → 795
627 → ?, 536 → ?, 823 → ?.


975 → 795 – 7 сот.;
627 → 672 – 7 дес.;
53 → 356 – 3 сот.;
823 → 832 – 3 дес.


☑ 5. За зразком поставте на інше місце цифри 5 або 6 у поданих числах. Назвіть розряд, який тепер позначають ці цифри.
354 → 345, 581 → ?, 683 → ?, 467 → ?.


354 → 345 – 5 од.;
581 → 851 – 5 дес.;
683 → 663 – 6 дес.;
467 → 476 – 6 од.

 


☑ 6. Виберіть із поданих чисел двоцифрові та трицифрові й запишіть їх на окремих рядках зошита в порядку збільшення. Звірте свої записи.
8, 24, 57, 105, 913, 654, 36, 79, 7, 14, 95, 338, 1045, 217, 1, 16.


14, 16, 24, 36, 57, 79, 95.
105, 217, 338, 654, 913.


☑ 7. Запишіть розрядний склад чисел.
У числі 786:
6 одиниць у розряді одиниць;
? одиниць у розряді десятків;
? одиниць у розряді сотень.
У числі 414:
? одиниць у розряді одиниць;
? одиниць у розряді десятків;
? одиниць у розряді сотень.


У числі 786:
6 од. у розряді од.;
8 од. у розряді дес.;
7 од. у розряді сот.
У числі 414:
4 од. у розряді од.;
1 од. у розряді дес.;
4 од. у розряді сот.


☑ 8. Вибери посильне для себе завдання і виконай його.
А. Запиши трицифрові числа, у яких цифра 6 позначає різні розряди. Підкресли і назви ці розряди.
842, 653, 215, 960, 721, 469, 306.
Б. Випиши спочатку числа, у яких цифрою 5 записано розряд сотень, розряд десятків і розряд одиниць. Потім виконай таку вправу для цифри 9.
359, 915, 594.



А
653 – сот.;
960 – дес.;
469 – дес.;
306 – од.
Б
594, 369, 915.
915, 594, 359.


☑ 9. Знайдіть письмово суми та різниці чисел 327 і 186, 486 і 224.


14 1 14 2
14 3 14 4


☑ 10. Назвіть тільки ті геометричні фігури, які ви знаєте.


1 – паралелепіпед, 3 – куб, 4 – куля,
5, 7, 9 – піраміди, 8 – циліндр, 13 – конус.


☑ 11. Прочитай цікаві факти про столицю України. Випиши іменовані числа. Назви розрядні одиниці в кожному з них.
Це цікаво!
Найдовша вулиця столиці – Броварський проспект, довжина якого 14 км. Найширша київська вулиця – це, звісно, Хрещатик. Щоб перейти її від одного будинку до іншого, доведеться подолати 75 м. Метро Києва – одне з найстаріших у Європі. Найглибша станція в ньому – «Арсенальна». Щоб потрапити на її платформу, треба спуститися на 105 м.


14 км – 4 одиниці, 1 десяток;
75 м – 5 одиниць, 7 десятків;
105 м – 5 одиниць, 0 десятків, 1 сотня.


☑ 13. Установіть закономірність і «відновіть» рядки чисел.
10 000, 30 000, ..., 90 000.
1 000 000, 800 000 .... ..., 200 000.


10000, 30000, 50000, 70000, 90000 (кожне наступне число, починаючи з 10000, збільшується на 20000).
1000000, 800000, 600000, 400000, 200000 (кожне наступне число, починаючи з 1000000, зменшується на 200000).


☑ 14. Запишіть числами сьогоднішню дату: день, місяць, рік. Які з цих чисел одноцифрові? двоцифрові? чотирицифрові?


30.05.2021
30 – двоцифрове
05 – одноцифрове
2021 – чотирицифрове


☑ 15. Доповніть записи.
1 дес. = 10 од.
1 сот. = ? дес.
1 тис. = ? сот.
1 дес. тис. = ? тис.
1 сот. тис. = ? дес. тис.
1 млн = ? сот. тис.


1 дес. = 10 од.
1 сот. = 10 дес.
1 тис. = 10 сот.
1 дес. тис. = 10 тис.
1 сот. тис. = 10 дес. тис.
1 млн. = 10 сот. тис.


☑ 16. Вибери посильне для себе завдання і виконай його. А. Запиши цифрами числа:
три тисячі – 3000, двісті тисяч – 200 000, триста – 300, тисяча, мільйон, сто тисяч, десять тисяч, сто.
Б. Запиши числа від найменшого до найбільшого:
1 000 000, 10 000, 10, 1000, 100 000, 1, 100.


А 3000, 200000, 300, 1000, 1000000, 100000, 10000, 100.
Б 1, 10, 100, 1000, 10000, 100000, 1000000.


☑ 17. Розв'яжіть рівняння на знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання. Обчислення виконайте письмово.
х + 245 = 650 + 150
х – (230 +15) = 399
413 + х = 500 + 255
(720 – 110) – х = 138


х + 245 = 650 + 150
х + 245 = 800
15 1
х = 800 – 245
х = 555
15 2
555 + 245 = 650 + 150
800 = 800

х – (230 + 15) = 399
х – 245 = 399
15 3
х = 399 + 245
х = 644
15 4
644 – (230 + 15) = 399
399 = 399

413 + х = 500 + 255
413 + х = 755
15 5
х = 755 – 413
х = 342
15 6
413 + 342 = 500 + 255
755 = 755

(720 – 110) – х = 138
610 – х = 138
15 7
х = 610 – 138
х = 472
15 8
(720 – 110) – 472 = 138
138 = 138


☑ 18. Навколо шкільного стадіону побудували паркан прямокутної форми. Його периметр 90 м, довжина – 30 м. Знайдіть ширину паркану.


Р – 90 м
Довжина – 30 м
Ширина – ? м

1) 30 + 30 = 60 (м) – дві довжини
2) (90 – 60) : 2 = 15 (м)
Відповідь: ширина паркану 15 м


☑ 19. Під час прогулянок звертай увагу на багатоцифрові числа, які тобі зустрічаються (номери автомобілей, цінники в крамницях, тощо). Спробуй запам'ятати 5-7 таких чисел. Запиши їх у зошиті.


12 1 12 2
12 3 12 4
12 5 12 6
12 7 12 8
12 9 12 10
12 11 12 12


☑ 19. Розв'яжіть геометричну задачу зручним для себе способом.
Периметр прямокутного ангару для літаків становить 120 м. Довжина ангару – 40 м. Яка його ширина?


1 кг цукерок "Ромашка" – 120 грн;
10 батонів – 160 грн;
ціна комп'ютерного стільця – 1650 грн;
рік – 2021;
учнів у школі – 318.