Письмове додавання і віднімання в межах 1000 гдз 4 клас математика Логачевська 2021 | сторінки 18-20
ГДЗ на тему "Письмове додавання і віднімання в межах 1000" з математики автора Логачевська, що знаходиться в підручнику на сторінках 18-20:
☑ 1. Подайте числа сумою розрядних доданків. Скористайтеся зразком.
357 = 300 + 50 + 7
829, 341, 268, 453, 662, 804, 190.
829 = 800 + 20 + 9
341 = 300 + 40 + 1
268 = 200 + 60 + 8
453 = 400 + 50 + 3
662 = 600 + 60 + 2
804 = 800 + 4
190 = 100 + 90
☑ 2.Подайте суму розрядних доданків трицифровим числом.
200 + 70 + 9
700 + 90 + 1
400 + 10 + 2
600 + 30 + 5
200 + 70 + 9 = 279
700 + 90 + 1 = 791
400 + 10 + 2 = 412
600 + 30 + 5 = 635
☑ 3. Виконайте обчислення порозрядним способом, скориставшись зразком.
234 + 515 = (200 + 500) + (30 + 10) + (4 + 5) = 700 + 40 + 9 = 749
749 – 515 = (700 – 500) + (40 – 10) + (9 – 5) = 200 + 30 + 4 = 234
623 + 164
157 + 342
895 – 442
762 – 421
623 + 164 = (600 + 100) + (20 + 60) + (3 + 4) = 700 + 80 + 7 = 787
157 + 342 = (100 + 300) + (50 + 40) + (7 + 2) = 400 + 90 + 9 = 499
895 – 442 = (800 – 400) + (90 – 40) + (5 – 2) = 400 + 50 + 3 = 453
762 – 421 = (700 – 400) + (60 – 20) + (2 – 1) = 300 + 40 + 1 = 341
☑ 4. За зразками виконайте письмове додавання і віднімання. Прокоментуйте.
☑ 5. Відшукайте помилки в письмових обчисленнях. Запишіть правильно.
☑ 6. Розв'яжіть задачу. Складіть короткий запис. Виконайте обчислення письмово. Рейсовий автобус із Одеси до Львова має проїхати 790 км. Він уже проїхав 535 км. Скільки кілометрів залишилося проїхати рейсовому автобусу?
Має проїхати – 790 км
Проїхав – 535 км
Залишилося – ? км
Відповідь: залишилося проїхати 255 км
☑ 7. Розв'яжи рівняння, виконавши обчислення письмово. Перевір правильність розв'язання.
670 – х = 250 + 107
х + (322 – 120) = 748
х – 474 = 216 – 109
670 – х = 250 + 107
670 – х = 357
х = 670 – 357
х = 313
670 – 313 = 250 + 107
357 = 357
х + (322 – 120) = 748
х + 202 = 748
х = 748 – 202
х = 546
546 + (322 – 120) = 748
748 = 748
х – 474 = 216 – 109
х – 474 = 107
х = 107 + 474
х = 581
581 – 474 = 216 – 109
107 = 107
☑ 8. За таблицею складіть і розв'яжіть задачу про щебінь на будівництві.
На будівництво у перший день привезли 426 т щебеню, а на другий день – на 32 т менше, ніж у перший день. За тиждень використали \begin{equation}\frac{1}{10} всього привезеного щебеню.\end{equation}Скільки т щебеню залишилося використати?
1) 426 – 32 = 394 (т) – привезли на ІІ день
2) 426 + 394 = 820 (т) – усього привезли
3) 820 : 10 = 82 (т) – використали
4) 820 – 82 = 738 (т)
Відповідь: залишилося використати 738 т щебеню
☑ 9. Наталка та Максим разом створювали шкільний плакат «Думки – почуття – вчинки». Діти склали план роботи. Коли Наталка та Максим розпочали працювати над плакатом, якщо представили його в класі 20 вересня?
1) 3 + 1 + 2 + 2 = 8 (дн.) – працювали над плакатом
2) 20 – 8 = 12 (вересня)
Відповідь: Наталка та Максим розпочали працювати над плакатом 12 вересня
☑ 10. Знайди письмово:
1) суму чисел 315 і 220;
2) суму чисел 556 і 224;
3) різницю чисел 678 і 427;
4) різницю чисел 960 і 522.
1)
2)
3)
4)
☑ 11. Запишіть, скільки всього десятків у поданих числах.
452 – це 45 деc.
452, 706, 981, 335, 614, 570, 423.
706 – це 70 дес.
981 – це 98 дес.
335 – це 33 дес.
614 – це 61 дес.
570 – це 57 дес.
423 – це 42 дес.
☑ 12. Випишіть числа, у яких є одиниці всіх розрядів.
420, 854, 631, 108, 997, 590, 202, 444, 861, 860.
854, 631, 997, 444, 861.
☑ 13. За зразками виконайте письмове додавання і віднімання. Прокоментуйте.
☑ 14. Розв'яжіть задачу з коментуванням. Складіть до неї схему розв'язання. На покупку сухофруктів витратили 340 грн. За курагу заплатили 125 грн, за родзинки – 65 грн. Скільки гривень заплатили за в'ялений інжир?
Курага – 125 грн
Родзинки – 65 грн
Інжир – ? грн
Разом – 340 грн
1) 65 + 125 = 190 (грн) – за родзинки і курагу
2) 340 – 190 = 150 (грн)
Відповідь: за в'ялений інжир заплатили 150 гривень
☑ 15. Виконайте додавання і віднімання «ланцюжком». Щоразу звіряйте результати обчислень одне одного.
564 + 241 → ... – 382 →... + 185 → ... – 254 → ... + 453 → ... – 616 → ... + 609 → ...
564 + 241 → 805 – 382 → 423 + 185 → 608 – 254 → 354 + 453 → 807 – 616 → 191 + 609 → 800
☑ 16. Виконайте дії з іменованими числами за зразком. Обчисліть письмово.
3 м – 40 см = 300 см – 40 см = ? см = ? м ? см
4 ц – 145 кг = 400 кг – 145 кг = ? кг = ? ц ? кг
8 м – 70 см
7 м – 54 см
6 ц – 212 кг
8 ц – 348 кг
3 м – 40 см = 300 см – 40 см = 260 см = 2 м 60 см
4 ц – 145 кг = 400 кг – 145 кг = 255 кг = 2 ц 55 кг
8 м – 70 см = 800 см – 70 см = 730 см = 7 м 30 см
7 м – 54 см = 700 см – 54 см = 646 см = 6 м 46 см
6 ц – 212 кг = 600 кг – 212 кг = 388 кг = 3 ц 88 кг
8 ц – 348 кг = 800 кг – 348 кг = 452 кг = 4 ц 52 кг
☑ 17. Знайдіть по два розв'язки кожної нерівності. Який спосіб застосували?
670 – а < 520
а + 150 > 300
670 – а < 520, якщо а = 170, а = 430
а + 150 > 300, якщо а = 183, а = 290
Знаходили значення змінної, яке перетворювало цю нерівність на привильну числову нерівність.
☑ 18. За малюнком складіть задачу та розв'яжіть її. Складіть вираз із двома діями та знайдіть його значення. Обчислення виконайте письмово. Звірте свої відповіді.
У магазині продавали міксер за 900 грн, ціна чайника була на 525 грн менша, а сковорода коштувала на 146 грн більше, ніж ціна чайника. Яка ціна сковороди?
Міксер – 900 грн
Чайник – ?, на 525 грн менше міксера
Сковорода – ?, на 146 грн більше чайника
900 – 525 + 146 = 521 (грн)
Відповідь: ціна сковороди 521 гривень
☑ 19. Обчисли письмово значення виразів. Із кожної рівності на додавання склади
по дві рівності на віднімання.
436 + 472
182 + 325
274 + 359
566 + 174
☑ 20. Розв'яжіть геометричну задачу зручним для себе способом.
Периметр прямокутного ангару для літаків становить 120 м. Довжина ангару – 40 м. Яка його ширина?
Р – 120 м
Довжина – 40 м
Ширина – ?
1) 40 + 40 = 80 (м) – дві довжини
2) (120 – 80) : 2 = 20 (м)
Відповідь: ширина ангару 20 м
☑ 21. Виконай письмово додавання і віднімання.
300 – 267
700 – 528
401 + 368
704 – 567
183 + 227
423 + 287