сторінка 29 частина 1 гдз 4 клас українська мова Іщенко 2021


Розв'язання:

Перевіряємо, що вміємо і знаємо

1.
Текст-ечення зв’язані між собою за змістом.
Тест-розповідь, текст-опис і текст-міркування.
Із зачина, основної частини і кінцівки.
З метою розказати, описати або поміркувати.
Кульмінація – найбільш напружений момент в основній частині тексту.
Всеволод Нестайко «Тореодори з Васюківки».

2.
Диво–годинник.


3.
То був дуже гарний годинник. На білому циферблаті – дванадцять золотих цифр і дві золоті стрілки. На кінці великої стрілки на кружечку було викарбуване усміхнене сонце із хвилястим і густим волоссям–промінням. А на кінці малої – маленький жовтий місяць.
Маятник зображував Землю. По екватору вправний майстер викарбував різних звірів і птахів. Тут були ведмідь, слон, жирафа, пінгвін, крук.
Щопівгодини дверцята хатки над циферблатом розчинялися. Звідти вигулькувала дерев’яна зозуля.
Петрик пам’ятав цей годинник усе життя.

4.
А Текст–розповідь.
Б. Що зображував Маятник?
Які звірі були викарбувані по екватору?
Маленький – крихітний, невеликий, дрібний.
Вигулькувала – показувалася, виглядала.
В. Що було викарбуване на кінці великої стрілки?
А на кінці малої стрілки що викарбуване?
Вправний – який має певні навички, уміє щось добре й швидко робити.