сторінка 53 частина 1 гдз 4 клас українська мова Іщенко 2021


Розв'язання:

2.
В обох текстах розповідається про дуб.
Настрій автора відчуваємо у першому тексті.
Мета першого автора – розказати про могутність й красу дуба, а другого – наукові дані про дуб, як рослину.
Другий текст – це науковий текст, тому в ньому багато термінів і чисел.
У першому тексті дуб схожий на людину, тому що автор надає його опис, як опис людини (плечистий, статний).
Перший текст – художній, другий – науковий.


3.
А
1) Плечистий, статний дуб стоїть на околиці села самотньо.
2) Який у дуба плід?
3) Дуб радіє ластівкам, журавлям, крячам і кропив’янкам.
Б
1) І журавлям, і крячам, і кропив'янкам дуб розповідав щось про своє життя.
2) Яка висота дуба?
3) Пташки прилітають на дуб і починають співати та щебетати. І дубу стає весело й цікаво. Вони навіюють безтурботність, проганяють сумні думки.
Він почуває себе не самотнім, а потрібним пташкам.
В
1) Коли прилітають ластівки, то дуб веселішає і наче аж молодшає.
2) Чому дорівнює довжина кореня дуба?
3) На краю села виріс могутній дуб із товстим стовбуром і міцними розгалуженими гілками з густою кроною. Дуб – красиве й дивовижне дерево. Дерево полюбляє сонце, його широке листя дає можливість світлу пройти крізь нього до самої землі. Його коріння дружить із грибами, і тому восени навколо можна знайти боровиків, лисичок, груздів.
Кожного дня до дуба навідуються пернаті гості, повеселити його.
У нашого народу дуб шанується як символ могутності, мудрості і довголіття.