вправа 285 гдз 4 клас українська мова Варзацька Зроль Шильцова 2021



Умова:

1. Прочитайте текст. Про яке дерево в ньому йдеться?
На узліссі росте могутнє листяне дерево. Стовбур у нього кремезний, кора темно-сіра, вкрита поздовжніми тріщинами. Міцне гілля високо підносить до сонця крислату крону. Про щось стиха шелестить темно-зелене різьблене листя. Цвіте дерево сережками. Восени на ньому дозрівають плоди – жолуді.
2. За якими ознаками ви розпізнали описане дерево?
3. На основі поданого тексту складіть і запишіть: І варіант– опис берези; ІІ варіант – порівняльний опис дуба і берези, розпочавши його так: «Дуб і береза – поширені в Україні листяні дерева».
4. Випиши з творів, поданих у 2-й частині підручника, поп'ять дієслів теперішнього і майбутнього часу. Визнач їх особу та число, виділи закінчення.


Розв'язання:

1. Дуб.
2. І варіант
Береза
Береза – це красиве дерево, яке вирізняються від усіх дерев. Вирізняє берізку білокорий стовбур. Це високе й струнке листяне дерево. Стовбур у неї прямий, білого кольору, помережаний чорними цяточками. Гнучке гілля вкрите дрібним, але цупким серцеподібним листям, яке гойдається від вітру, наче, переплітається. Навесні дерево цвіте довгими сережками. Восени листя берези починає жовтіти першим.
ІІ варіант
Дуб і береза
Дуб і береза – поширені в Україні листяні дерева. Ростуть вони в лісі.
Дуб - це велике довговічне дерево, його висота досягає до сорока метрів. Товстий стовбур надійно тримає звивисті кремезні гілки. Берізка теж висока, але її стовбур тонкий білого кольору з чорними плямами. Гілля у неї тонке та гнучке. Цвіте дуб, як і берізка, повислими сережками. Після тридцяти років у дуба з'являються жолуді.
Головна цінність берези – деревина. З неї виготовляють дорогі меблі, шкатулки. Спалюючи березову деревину, отримують активоване вугілля. Молоду кору дуба, листя та жолуді використовують у лікувальних цілях.
Дуб справляє враження потужності і сили, а береза – ніжності й стрункості.
4. Заскиглил[и] (3-тя ос., мн.), сто[їть] (3-тя ос., одн.), відчиня[є] (3-тя ос., одн.), бешкету[ю] (1-ша ос., одн.) виявля[єш] (2-га ос., одн.).
Вимкн[у] (1-ша ос., одн.), потрапл[ять] (3-тя ос., мн.), намокн[еш] (2-га ос., одн.), засвіт[ять]ся (3-тя ос., мн.), поклич[уть] (3-тя ос., мн.).