Вправа 109 українська мова Заболотний гдз 5 клас
Вправа 109
А. Визначте, чи є щось спільне в лексичному значенні слів першої групи. Чому їх можна вважати спільнокореневими?
l. Гope – горювати.
У цій групі слова мають спільне лексичне значення, яке стосується страждання або болю. Тому їх можна вважати спільнокореневими, оскільки вони виражають схожу ідею та мають спільний корінь "гор-".
2. Горіти – горище — загорнути.
Незважаючи на наявність спільної звукової частини "гор-", ці слова не є спільнокореневими, тому що їхні лексичні значення різняться: "горіти" пов'язано з вогнем, "горище" – з частиною будинку, а "загорнути" – з дією обгортання.
Б. Чому слова другої групи не є спільнокореневими, хоч і мають спільну звукову частину?
Слова другої групи не є спільнокореневими, оскільки, хоча й мають подібний звуковий елемент, їхні лексичні значення не пов'язані між собою. Вони належать до різних смислових полів, що унеможливлює їхнє віднесення до спільнокореневих слів.
В. Зробіть висновок, про особливості спільнокореневих слів.
Висновок про особливості спільнокореневих слів: Спільнокореневі слова мають однаковий корінь і схоже значення, яке об'єднує їх у спільне смислове поле. Навіть якщо слова мають подібний звук, але їхні значення не пов'язані, вони не можуть вважатися спільнокореневими.