сторінка 181 гдз 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021


Розв'язання:

1. Мріє стати метеликом і літати серед квітів
А пустельник
Б Настасія
В Грицько
Г воєвода


2. Пустельник НЕ хотів учити дракона
А мови
Б добра
В віршів
Г грамоти


3. Установіть відповідність.
1 «– Бій із дрaконом – святе діло. Тут нaрод вaлом повaлить. Проти цього лицaрі не встоять». – Д князь
2 «– Тa кожний колишній вояк уже тaк із вухaми в господaрство зaліз, що тією мізерією його не спокусиш». – Г воєвода
3 «– А хочете, aби я це зробив?.. Пізно! Я вже вріс в оцю землю та мушу вмерти нa ній і зa неї!» – В Грицько
4 «– …Кому вдaлося хоч промінчик світлa уздріти,смерть йому в тисячу рaзів стрaшнішa». – А пустельник
1 – Д, 2 – Г, 3 – В, 4 – А


4. Яким ви побачили князівство й самого князя Люботина? Навіщо автор створив образ мухи, що дзижчить у вікні, буквально в першому реченні твору? Що вона символізує?
Королівство було сплячим, ледарями стали всі від князя до воїна. Недарма є приказка: мов сонна муха. Саме для образу життя у королівстві був підібраний образ цієї комахи.


5. Порівняйте розмову князя з воєводою і пустельника з драконом. Яка тема й тональність їхніх розмов? Хто викликає вашу симпатію?
Пустельник та Дракон – споріднені душі. Вони розуміють один одного, їхня розмова змістовна, пізнавальна, має добре налаштований характер. Кожен намагається отримати відповідь на своє запитання. Пустельник отримав друга – вдячного учня, якому цікавий всесвіт.


6. Традиції бувають різними, їх треба берегти й передавати наступним поколінням. На думку люботинського князя, у світі й досі діють «драконячі закони», а традиції зобов’язують будь-що вбивати дракона. Прокоментуйте цю традицію. Чи треба її берегти?
Традиції, дійсно, треба берегти, передавати, примножувати, розвивати. Але така традиція, яка панувала у Люботинському князівстві, не може існувати надалі, бо це знищення, вбивство, жорстокість, приниження, брехня. І таку традицію краще скасувати, бо вона не несе добре, повчальне, не прищеплює поваги та розуміння.


7. Хто з героїв повісті -казки наймудріший? Аргументуйте свою думку.
Пустельник та Дракон. Але перевагу надаю Драконові, бо він не тільки навчився писати вірші, розуміти всесвіт, а розуміти людську душу, кохання. Дракон також знав, що його використовують, але дозволив себе вбити. З такою позицією Дракона я не згодна. Він міг змінити не тільки себе, а й Люботин.


8. Пустельник сказав драконові, що в зaмку всі в князеві бaчaть лише князя, а з Грицьком «він перестaє бути князем». Як ви розумієте процитовані (узяті в лапки) слова?
Бо у неофіційній обстановці князь стає просто співмовником, людиною, якій потрібно висловити свої думки та переживання, сумніви, вилити душу комусь. І тоді бесіда стає на «рівних», змінюється поведінка та манери.

9. У творі Ю. Винничука добро і зло ніби помінялися масками. Люди стали драконами, а Грицько - дракон більше людина, ніж самі люди. Спрогнозуйте, чи зможе він зрозуміти закони людського світу, а головне – виправдати їх.
Дракон не розуміє і не зрозуміє закони людей, і виправдовувати їх він не буде. Як можна зрозуміти та виправдати вбивство, зраду, винищення, а тим паче для чиєїсь забавки?


10. Поміркуйте над словами: «Життя володaря не вaрте й одного рядкa поетa! Ти повинен писaти!» Як ви їх розумієте?
Поети возвеличують або зневажають у свої творах. Щоб потрапити до сторінок історії багато не треба. Про тебе напишуть як про мудрого, вмілого, розумного, патріотично налаштованого керівника або як про жорстокого диктатора. Поетам рота не закриєш. Правда вийде на світ, навіть якщо диктатор примушує писати про себе хвалебні оди.


Д/З
Прочитайте повість-казку Ю. Винничука «Місце для дракона» до кінця. Випишіть не зрозумілі вам слова в зошит.
Єретик – особа, що виступає проти загальноприйнятного в суспільстві вчення,віровідступник.
Гевал – велика неповоротка,незграбна людина.
Герць – форма показового виступу перед початком бою.
Атрамент – чорнило.


Новинка!
ГДЗ 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021 ГДЗ українська література 8 клас Слоньовська О. В. 2021