сторінки 156-157 гдз 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021


Розв'язання:

1. Сороку з перебитим крилом «тицьнув черевиком»
А старий Вус
Б Стефко Вус
В Юлько Ващук
Г Славко Беркута


2. Характеристикою «соловей – розбійник» наділений у творі
А Славко Беркута
Б Юлько Ващук
В Стефко Вус
Г старий Вус


3. Установіть відповідність.
1 «– Чілдрен... ви мене хвалите, бо я із сьомого “Б”»? – Б Лілі Теслюк
2 «– Їй завжди то птахів, то кошенят носять, вона любить їх...» – Г Славко Беркута
3 «–... А ти не тільки спортсмен, спелеолог... ти ще й друг живої природи?» – В Юлько Ващук
4 «– Покажи мені своїх учнів – і я скажу тобі, хто ти». – Д Андрій Степанович
1 – Б, 2 – Г, 3 – В, 4 – Д


4. У якому місті й коли відбуваються події повісті «Шпага Славка Беркути»?
Львів. Зима.


5. Охарактеризуйте поведінку кожного хлопця в ситуації із сорокою в парку.
Юлько – висміяв, мав огиду, тицьнув черевиком. Стефко хотів взяти додому, але татова поведінка не дала (на суп обскубти), Славко взяв до рук і запропонував віднести до вчителя Надії Григорівні.


6. Кого Стефко Вус вважає «пещеним мамієм»? Чи згодні ви з думкою цього героя? Проілюструйте свою позицію конкретним прикладом із тексту.
Юлько Ващук. Це видно з діалогів Юлька та матуся, коли жінка намагається догодити своєму синові.
Удома: – Щось сталося? Якась прикрість трапилася, Юльчику? – стривожено зазирала мама синові в очі. (...)
– Нічого, мамцю, не хвилюйся, – сказав Юлько, цілуючи матір у щоку. – Але ж я бачу, Юльчику: щось не так!
– Усе так, – сказав він і вдавано веселим голосом запитав:
– А що доброго сьогодні на підвечірок ти приготувала, мамцю? Так смачно пахне! Мати зітхнула й сказала:
– А зараз побачиш. Мий руки й ходи їсти.
– Я вже готовий, мамцю. Чи можна їсти?
– Так, так, – похапливо відповідає мати, несучи з кухні тарілку, на якій аж палахкотіла рум’яна смажена картопля з яєчнею. (...)
– Дякую, мамцю, – знову всміхнувся Юлько.
– Знаєш, ти в мене така гарна! Мамцю, а кава буде?
– Звичайно, Юльчику, – сказала мама й ще раз пішла на кухню.


7. Охарактеризуйте Лілі Теслюк. Чи має вона, на вашу думку, негативні риси вдачі? Які?
Звичайно, як і кожна людина, має. Інколи вона поводиться зверхньо (чілдрен) та егоїстично (пішла на ковзанку, а попередити забула, чекав увесь клас уроку).


8. Яка подія свідчить про те, що клас, де навчається Славко Беркута, дружний? Чи можете це саме сказати про свій шкільний колектив?
Діти всі ходили на прем’єру до Лілі, а другий, основний, суд над Беркутою, де учні були всі, ніхто не звірився, а почали вступатися, довідалися правду.

9. Прокоментуйте вчинок Славка із шапкою, яку він віддав Юлькові.
Славко віддав свою,хоч на вулиці було й холодно, він міг простудитися, але Юлька йому було жалко. Друзі перевіряються саме так.


10. Спрогнозуйте, як будуть розвиватися події в повісті далі.
Суперечка між Славком та Юлько буде напружуватися, Стефко займе нейтральну позицію, а Лілі не подобається Юлько, а Беркута боїться висловити своє кохання.


11. Чи такими зовні, як на ілюстрації (с. 148), вивляли героїв твору, коли читали повість? Якщо ні, то «домалюйте» їхні портрети (усно).
Враховуючи, що це часи радянського союзу, то саме так виглядали школярі. Але Юлько був би трохи моднішим, бо з більш заможньої родини. Стефко відповідає своєму образу.


Д/З
Прочитайте наступні три частини повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути». Ви пишіть у зошит не зрозумілі вам слова.
Спелеолог – геолог, який займається вивченням печер.
Мармурові амури – прикраси.
Пантоміма – вид сценічного мистецтва, в якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла тощо.


Новинка!
ГДЗ 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021 ГДЗ українська література 8 клас Слоньовська О. В. 2021