сторінки 69-70 гдз 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021
Розв'язання:
1. У першій строфі вірша «Васильки» наявний художній засіб
А епітет
Б гіпербола
В персоніфікація
Г художній паралелізм
2. Установіть відповідність.
1 «Осінь» – Г «Скрізь якась покора в тишині розлита,і берізка біла мерзне під вікном».
2 «Васильки» – А «Так же буде поле, як тепер, синіти,і хмарки летіти в невідомий час...»
3 «Любіть Україну!» – В «Без неї – ніщо ми, як порох і дим,Розвіяний в полі вітрами...»
1 – Г, 2 – А, 3 – В
3. Установіть відповідність.
1 «Осінь» – Б баский кінь
2 «Васильки» – А рідні очі
3 «Любіть Україну!» – Г пурпурові хмари
1 – Б, 2 – А, 3 – Г
4. Доведіть, що вірш «Васильки» є зразком інтимної лірики.
Ліричний герой освідчується у коханні, оспівує свої почуття, виражає любов, мріє про майбутнє з коханою. Це досягається завдяки художнім засобам.
5. Елементи якого виду лірики також властиві поезії «Васильки»? Проілюструйте свою думку уривком із цього твору.
Інтимна лірика + філософська + пейзажна
Філософськ – Одсіяють роки, мов хмарки над нами, і ось так же в полі будуть двоє йти, але нас не буде. Може, ми квітками, може, васильками станем – я і ти.
Пейзажна – Так же буде поле, як тепер, синіти, і хмарки летіти в невідомий час,
6. Чи перегукується вірш «Васильки» з легендою про волошку? Чим саме?
У легенді кохання довело до перетворення хлопця на волошку, закохані не дійшли до спільного, Русалка навіть помстилася. А у вірші – молодята закохані, мріють про життєвий шлях разом, ще й заглядає хлопець у майбутнє – онуки будуть йти полем, як вони свого часу. Отже, легенда віддалено має перегук, лише за ознаками вальки – кохання, бо у дівчини очі василькові.
7. Що навчає цінувати вірш «Васильки»?
Життя, кохання, мрії, молодість, вірність.
8. Які слова у вірші «Осінь» навіюють сумний настрій?
Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні й розкида кругом.
Скрізь якась покора в тишині розлита,
і берізка біла мерзне під вікном.
9. Випишіть у зошит усі епітети з вірша «Осінь». Які з них вам найбільше сподобалися? Чим саме?
Епітети: пелюстки печальні в синій тишині, по садах пустинних,осінь жовтокоса, синьоока осінь, золоті копита чорного коня, берізка гола, постійний – баский кінь. Виділені сподобались більше, бо передають настрій осені.
10. Знайдіть приклади персоніфікацій у вірші «Осінь». Яку роль вони відіграють у цьому творі?
Обриває вітер пелюстка, їде осінь на коні, біла берізка мерзне – олюднюють осінь та її прихід.
11. Повністю чи частково відповідає пейзаж, зображений на фото, тому, який створив у поезії «Осінь» В. Сосюра? Якщо ні, то які, на вашу думку, є відмінності?
Частково, бо на картині тиша, сонце пригріває, хоч пусту майже землю, берізки тут не мерзнуть, а ще й одягнені у золото. Якщо глянути на картині відсутня персоніфікація, немає той осені, яка їде на баским коні, вітра, що грає з деревами.
12. Якби вам довелося покласти на музику слова вірша «Васильки», то якою б вона була за настроєм і темпом? Які музичні інструменти довелося б використати?
Я б скористалася фортепіано, і скрипку, що плаче удалині. Мелодія низьких басах, але прискорена, на останній строфі уповільнена.