Сторінки 11, 12, 13. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу
Автори: М. С. Вашуленко, О. М. Вашуленко.
→ Переглянути зміст до цього ГДЗ ←
Вправа 4
Які букви у словах стриж і голуб позначають дзвінкі, а які – глухі приголосні звуки?
- У якому слові всі приголосні звуки дзвінкі?
- Які дзвінкі приголосні звуки в цих словах не мають парних глухих? Вимов їх.
У слові стриж:
- Дзвінкі приголосні звуки позначають букви: р, ж.
- Глухі приголосні звуки позначають букви: с, т.
У слові голуб:
- Дзвінкі приголосні звуки позначають букви: г, л, б.
- Глухих приголосних звуків немає.
У слові голуб всі приголосні звуки дзвінкі ([г], [л], [б]).
Дзвінкі приголосні звуки в цих словах, що не мають парних глухих:
- р (у слові "стриж")
- л (у слові "голуб")
Вправа 5
Прочитай вголос скоромовку Ольги Коваленко. Вимовляй дзвінкі приголосні звуки в кінці складу і слова.
Білки з гілки радо стриб. Бачать граб, під грабом – гриб.
- Знайди і назви слова, які різняться одним звуком.
- Знайди у скоромовці слова, у яких усі приголосні звуки є дзвінкими. Запиши їх.
Слова, які різняться одним звуком: граб – гриб (різняться голосним звуком [а] / [и]); білки – гілки (різняться приголосним звуком [б’] / [г’]).
Слова, у яких усі приголосні звуки є дзвінкими: граб ([г], [р], [б] – усі дзвінкі); гриб ([г], [р], [б] – усі дзвінкі).
Вправа 6
Прочитай слова, уставляючи пропущені букви, що позначають парні дзвінкі та глухі приголосні звуки.
ві.. – лі..; ..ити – ..ити; ні..ка – кі..ка; сні.. – смі..; ..лива – ..лива; ..апка – ..абка
- Запиши утворені слова.
віз – ліс
жити – шити
ніжка – кішка
сніг – сміх
злива – слива
шапка – жабка
Вправа 7
Спиши слова. Одуд, ремез, дрізд, сойка, лебідь, повзик, глухар, фазан, деркач, ластівка.
- Підкресли букви, що позначають дзвінкі приголосні звуки однією рискою, а глухі приголосні – двома.
- Чи доводилося вам бачити цих пташок? Розкажіть.
Одуд, ремез, дрізд, сойка, лебідь, повзик, глухар, фазан, деркач, ластівка.
(Примітка: згідно з умовою, дзвінкі приголосні підкреслено однією рискою, а глухі – виділено жирним шрифтом для наочності, що відповідає підкресленню двома рисками.)
Так, мені доводилося бачити деяких із цих птахів. У містах та селах по всій Україні, і на Вінниччині також, часто можна зустріти ластівок, особливо влітку. Вони швидко літають і будують гнізда під дахами будинків. У парках та лісосмугах я бачив сойку – це дуже гарний птах з яскравим пір'ям, який голосно кричить. А біля озер іноді можна побачити величних лебедів.
Вправа 8
Прочитай вірш Василя Литвиненка.
У ВИРІЙ
Надходить осінь, жовкне в лісі лист. Дозріли желуді, ожина, журавлина. Журавлики й журавки з рідних місць летять у вирій. Жди їх, Україно!
- Спиши вірш.
- Підкресли слова, у яких усі приголосні звуки дзвінкі.
Надходить осінь, жовкне в лісі лист. Дозріли желуді, ожина, журавлина. Журавлики й журавки з рідних місць летять у вирій. Жди їх, Україно!
Відповіді на завдання з підручника 2020 року видання
Параграф 2 вправа 1
Прочитайте. Про що розповідається в цьому тексті?
Усі ви знаєте ромашку. Із її квітів дівчата плетуть віночки та роблять букети. А чи знаєте ви, як ромашка потрапила до нас? Переселилася вона на нашу землю з Америки. її насіннячко випадково потрапило із зерном на корабель. Воно перемандрувало через океан і проросло в наших ґрунтах. Ромашка призвичаїлася до наших умов, а ми до неї (Із журналу).
Перевірте свої міркування за поданим висновком.
Розв'язання:
Мета цього тексту - розповісти про те, як потрапила в Україну рослина ромашка.
Це текст-розповідь.