сторінка 234 гдз 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021


Розв'язання:

1. Міліціонер Причепа мав звичку вживати словосполучення
А доведеться прочитати лекцію
Б заборонена законом дуель
В на даному етапі
Г що таке підкоп


2. Соломія Кіндратівна – мама
А Галі
Б Петра
В Вітьки
Г Федька


3. Установіть відповідність.
1 «Дарунок» – А подарунок Вітьки Горобця
2 «І везе ж ото людям!» – Г дзвінок будильника під час кіносеансу
3 «Ой співали цвіркуни, заливалися…» – Б перший поцілунок біля ставка
4 «Турецький охотник» – Д спроба Вітьки засватати Галю Козачок
1 – А, 2 – Г, 3 – Б, 4 – Д


4. Якому герою (героїні) повісті ви найбільше симпатизуєте? Чому?
Федьку Котигорошко. Хлопець, не дивлячись на свій малий досвід – 12 років йому лише, а вже друг, якого тільки пошукати. Чесний, начитаний, сміливий, видумкуватий, здатний на допомогу, щирий, відвертий.


5. Які почуття ви переживали під час читання частини «Турецький охотник»? Чи шкода вам було Вітьку?
Звичайно ця сцена викликала сміх, на що і була розрахована. Але Федько настільки щиро, традиційно розіграв обряд сватання, стільки вивчив, що його роль привертає увагу. «Сватання» вдалося, хоч запропонували прийти пізніше, та спроба була цікавою, тому мати Галі не висміяла хлопців, а все сприйняла як треба. Так у кінці насіння насипала гарбузового, але вчинила мудро. Вітька звичайно шкода, бо дуже хотів отримати позитивну відповідь.


6. Доведіть, що Галина мама повела себе мудро й делікатно, коли Федько Котигорошко прийшов «за голубою куницею».
Жінка не вчинила гвалту, не кричала, не висміяла, а повелася чемно, підіграла, вислухала і зробила всі дії відповідно обряду сватання. Після цього пояснила «сватам», що треба підрости, а потім приходити «за голубою куницею».


7. Як, на вашу думку, складуться стосунки Вітьки й Галі в майбутньому?
Так як дітям по 14 років, то багато прогнозувати не варто. Але якщо припустити, що Вітька та Галя будуть разом, то керувати буде Галя, Вітько буде надійною стіною, яка завжди підтримає всі вигадки коханої.


8. Який момент у творі кульмінаційний? Перекажіть його.
Їх є два, бо є 2 частини.
І – хлопці дізналися, що Петро не кохає Галю.
ІІ – сватання Галі


9. Охарактеризуйте композицію повісті «Вітька + Галя…» (прокоментуйте принцип поділу на частини; визначте позасюжетні елементи, особливості сюжету).
Композиція: твір складається з двох частин: перша називається «Дуель», друга – «Голуба куниця».
Сюжет: Вітька закохується у Галю, розповідає про це своєму другу Федькові, починається завоювання дівчини.
Експозиція – розповідь про дружбу в дитинстві Віті з Галею та їхні пригоди;
Зав’язка – Вітя зізнається своєму другу Федькові у закоханості до Галі Козачок.
Розвиток дії– серенада для Галі; хлопці посилають свій «шедевр» – серенаду – до редакції районної газети з проханням надрукувати; хочуть роздобути в бабці зілля, яким причарують дівчину; Вітя йде на перше побачення та здійснює заради коханої «трудові подвиги»; утворюється «любовний трикутник», що наближає розвиток дії до кульмінації;
Кульмінація: відкриває всі таємниці та відповідає на запитання, які виникли в читача на початку твору, – дуель, арешт Віті, зізнання Петра Білого, що він не кохає Галі;
розв’язка у творі несподівана – Галя при всіх виявляє свої почуття до Віті й робить його щасливим.


10. Чого навчає повість В. Чемериса «Вітька + Галя…»?
Навчає повість: вчить бути щирим, вірним, добрим, справжнім другом, берегти перші юнацькі почуття.


11. Перекажіть епізод, що переданий ілюстрацією (с. 227). Чому, на вашу думку, було вибрано для ілюстрації саме цей момент повісті?
Я вважаю, що і у цій ситуації Федько стежив за Вітьком та Галею, бо у Федька повинно бути все під контролем. Та й сам він, дивлячись на друзів, почав мріяти про кохання.

12. Складіть і запишіть по одній пораді героям повісті (Галі, Вітьці, Федьку й Петру), щоб легше було виходити зі складних і незручних життєвих ситуацій.
Вітько – бути наполегливим, більш рішучий та самостійним.
Федько – обмислювати кожен крок, бо інколи фантазії до хорошого не доводять.
Галя – бути стриманішою, розсудливішою, не використовувати людей за своїми потребами, а просто попросити про допомогу.
Білий – вміти відстоювати свою думку.


Д/З
1. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Які проблеми дорослішання В. Чемерис порушив у повісті “Вітька + Галя...”?» (1 с.).
Які ж проблеми дорослішання розкрив В. Чемерис у творі «Вітька + Галька….?» Спробуємо дослідити і відповісти на питання. Перед нами чотири герої: Вітька, Федько, Галя та Петро. Кожен з героїв – індивідуальність, але має свою точку зору, погляд на сучасне, на кохання та дружбу. Отже, Вітько закохався у Галю по самі вуха. Він здатен на безумство за ради дівчини, але не знає, як донести свої почуття до дівчини. У цьому його проблема – проблема спілкування, освідчення. Але у нього є друг Федько, для нього комунікативна функція не є проблемою, бо він не закоханий. Отож Котигорошко залюбки створює план, щоб допомогти другу у кохання. Для Федька є проблема дитинства, бо він начитався про романтичне кохання і по – дитячому дає поради. Вони, звичайно, від щирого серця, без злого умислу, але виглядають смішно і ставлять Вітька у незручний стан. Галя ж дорослішає і теж має у цьому проблему. Дівчині приємно бачити залицяльників, крім того ж декілька одночасно, і жіноча хитрість спонукає її на кепкування над ними. Галя трохи поводить себе зверхньо до хлопців та й ,мабуть, серед однокласників, бо до неї вже сваталися! А от Петро, який теж є закоханим у Галю, так і не зрозумів, що потрапив на гачок «кохання». Він також був використаний як робітник, але встиг нажити собі суперників – ворогів, які викликали його на дуель. Та Петро вирішив не ризикувати своїм життям за поцілунок, тому дуель було скасовано, а про кохання та Галю забуто. У цьому ми бачимо Петро є не постійний, боязкуватий, як ковалер, але як людина – розумний, обізнаний з питань небезпеки. Дивлячись на підлітків, можна сказати, що по – дитячому виглядають Вітько та Федько, до кохання їм ще далеко, але приваблюють ці хлопці тим, що відкрито та чесно розповідають про себе, інколи сором’язливо. А от Галя та Петро виглядають дорослішими, ніж Вітько та Федько. Їхні розмови, судження, вчинки майже зрілої людини, та проте за цим не видно тієї простоти, щирості, закоханості та відданості, а відчувається підвох, пошук вигоди та насмішка. Хоча повість закінчується добре, Галя та Вітько разом, Федько відчуває, що закохався, та чи довго так буде тривати? Коли людина дорослішає, зникає у неї простота та щирість, з’являється прихованість та таємничість- у цьому є проблема дорослішання. А ви зі мною згодні?


Новинка!
ГДЗ 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021 ГДЗ українська література 8 клас Слоньовська О. В. 2021